Malowanie i ocieplenie podłogi. Jak zbudować kampera? Część 2

Czasami tak, jest że trzeba zrobić mały krok do tyłu, aby spokojnie kontynuować podróż. I tak właśnie było w naszym przypadku w kwestii poprawy ocieplenia podłogi.


Dzięki pod naszym poprzednim filmie na Youtube okazało się, że nie do końca prawidłowo wykonaliśmy ocieplenie podłogi. Dlatego teraz musimy poprawić to, co wcześniej zostało spartaczone. Wcześniejsza praca została źle wykonana przede wszystkim dlatego, że mata termiczna przylegała bezpośrednio do stalowej podłogi busa. Aby mata zachowała swoje parametry w zakresie izolacji termicznej musi być odstęp pomiędzy stalową, podłogą a matą termiczną ALUFOX.

Zgodnie z informacjami producenta musi być to co najmniej 1,5 cm. My niestety nie możemy sobie pozwolić na tak duży odstęp. Zależy nam na zachowaniu wewnątrz auta wysokości co najmniej 190 cm w najwyższym punkcie. Taki jest mój wzrost i nie będę ukrywał, że zależy mi na tym abym nie musiał się garbić spędzając czas wewnątrz kampervana. Dlatego my zdecydowaliśmy zrobić mniejszy odstęp pomiędzy podłogą a matą termiczną.

Zakupiliśmy piankę, którą standardowo umieszcza się pod panelami podłogowymi. Ma ona wysokość 5 mm. Jest to mniej niż zaleca producent, ale myślę, że i tak pozwoli znacząco poprawić parametry maty termicznej. Dzisiejsza praca polegała na odkręceniu sklejki, która znajduje się na podłodze. Następnie musiałem usunąć położoną wcześniej matę termiczną. Potem było docinanie i układanie gąbki oraz ponowne ułożenie na podłodze maty termicznej. Na szczęście udało mi się ją wymontować z auta w jednym kawałku, co znacznie przyspieszyło prace. Następnie ponownie ułożyłem na podłodze sklejkę i przykręciłem ją tak, aby nie falowała podczas chodzenia po podłodze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *